بهترین کفش دویدن در سال 2024
اجاره آپارتمان و سوئیت مبله استانبول روزانه ، هفتگی ، ماهانه
اخذ اقامت و شهوندی ترکیه از طریق تولد بچه
خدمات سامبره مو با شبنم نظیف
آرایش و میکاپ عروس با شبنم نظیف
آیا کاهش ارزش ریال پایانی دارد؟ تحلیل وضعیت نرخ ارز در ایران از نگاه آرکانیوز
یکشنبه ۰۸ مهر ۰۳

کیسه بگ فیلتر

کیسه بگ فیلتر

به نقل کارشناسان و متخصصین وبسایت kmegroup.ir در حوزه بگ فیلتر، کیسه بگ فیلتر یا غبارگیر، به فیلتر کیسه ای استوانه ای گفته می شود که در اغلب سیستم های غبارگیر و دستگاه بگ فیلتر برای حذف ذرات معلق، گرد و غبار و آلاینده ها از هوا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در اکثر صنایع مثل صنایع معدنی، فولادی، دارویی، غذایی، رنگ، خودرو، ریخته گری، کاشی و سرامیک و غیره کاربرد دارد. از این کیسه فیلتر در صنایع مذکور جهت جذب ذرات جامد موجود در هوا و جمع آوری گرد و غبار حاصل از فرآیند های خردایش، دانه بندی، انتقال، ذوب، پاشش و غیره استفاده می شود.این کیسه فیلترها در جنس های مختلفی اعم از پلی استر، پلی تترافلوئورواتیلن یا PTFE، پلی پروپیلن یا PP، متا آرامید یا نومکس و غیره تولید می شود ولی متداول ترین نوع آنها، کیسه فیلترهای پلی استری می باشند.v477914_8270bc690d78954ff93c90b90eae4e94.jpg

جنس کیسه بگ فیلتر چه نوع است

ویژگی ها و همچنین مشخصات فیلتر کیسه ای باعث شده است تا این محصول در صنایع متفاوتی به کار برده شود. فیلترهای کیسه ای در انواع مختلفی تولید می شوند و همچنین جنس های متفاوتی نیز دارند و هر کدام از این فیلترهای کیسه ای بسته به فاکتورهای متفاوت، ویژگی های منحصر به فردی نیز دارند. جنس این فیلترها می تواند از پلی استر، پروپلین، پارچه ای و غیره باشد که در ادامه با جزئیات بیشتری به توضیح جنس هر کدام از این فیلتر ها می پردازیم.
  • کیسه بگ فیلتر پلی استر
  • کیسه بگ فیلتر پلی پروبیلین
  • کیسه بگ فیلتر پارچه ای
  • کیسه بگ فیلتر تفلونی یا PTFE
  • کیسه بگ فیلتر نومکس
  • کیسه بگ فیلتر فایبرگلاس
  • کیسه بگ فیلتر آنتی استاتیک

کیسه بگ فیلتر پلی استر

فیلترهایی که از جنس پلی استر هستند ساخت و ساز آن ها بدون سیلیکون است. این فیلتر ها ظرفیت بسیاربالایی دارند و می توانند میزان آلودگی زیادی را در خود نگه دارند. این فیلترها بیشتر در فرآیند های انتقال آلومینا، صنایع چوب، صنایع دارو سازی، فرآیندهای مربوط به آهن سازی و فولاد، کارخانه های ذوب قطعات غیرآهنی، فرآوری انواع مواد غذایی، تولید آلومینیوم های الکترولیتی و سایر صنایع استفاده می شود.همچنین از کیسه بگ فیلتر پلی استر در صنایعی مثل خطوط خردایش مواد معدنی، صنعت رنگ، آرد سازی، سیمان، صنایع غذایی و سایر صنایعی که حرارت، رطوبت و غبار اسیدی یا بازی ندارند، استفاده می شود. الیاف پلی استر به روش ذوب ریسی تولید می شوند و دارای الاستیسه مناسب، مقاومت بالا در برابر سایش و پایداری و استحکام می باشند. کیسه فیلتر پلی استری قابلیت تحمل دما تا 120 درجه سانتیگراد را دارد.فیلتر کیسه‌های پلی استر طوری ساخته شده اند که با وجود خواص فیزکی مناسب، بسیار مقرون به صرفه بوده وهمچنین هزینه ی کمتری نیز دارند. متداول ترین و پرکاربردترین نوع کیسه بگ فیلتر، کیسه فیلترهای پلی استری می باشند. این کیسه‌ها مقاومت سایشی مناسب و دوام خوبی در برابر اسیدهای عمومی دارد. اما برای استفاده در شرایط  بازی قوی مناسب نمی باشد.

کیسه بگ فیلتر پلی پروپلین

فیلترهای کیسه ای از جنس پلی پروپلین در دو درجه تولید می شوند که یکی از آنها فیلترهای سوزنی و دیگری فیلترهایی که جوش داده شده اند نام دارند. فیلترهایی که از جنس پلی پروبیلین هستند معمول در اندازه های 5 تا 100 میکرون در اختیار مصرف کننده قرار داده می شوند.

کیسه بگ فیلتر پارچه ای

فیلترهای کیسه ای علاوه بر جنس پلی پروپیلن و پلی استر از پارچه تهیه می شوند، از جمله این پارچه ها می توان به آکریلیک و تفلون اشاره کرد.

کیسه بگ فیلتر تفلونی یا روکش  PTFE

کیسه فیلتر تفلونی یا روکش PTFE، از الیاف پلی تترافلوئورواتیلن یا به اختصار PTFE ساخته شده و توانایی تحمل دما تا 190 درجه سانتیگراد را دارد. از این نوع کیسه فیلترها در صنایعی که حرارت بیشتری دارند، مثل مجتمع های تولید فولاد، نیروگاه های سوخت زغالسنگ، صنایع ریخته گری و غیره استفاده می شود.

کیسه بگ فیلتر نومکس

کیسه فیلتر نومکس (Nomex) یا متا آرامید مقاومت بسیار بالایی داشته و قابلیت تحمل دما تا 240 درجه سانتیگراد را دارد. این نوع کیسه بگ فیلتر در صنایعی که حرارت یا سایندگی بسیار بالا دارند، مثل کوره های قوس الکتریکی، خشک کن ها، صنایع فولاد، سرب و روی و صنایع ریخته گری کاربرد دارد.

کیسه بگ فیلتر فایبرگلاس

کیسه فیلتر فایبرگلاس توانایی تحمل دما تا حداکثر 310 درجه سانتیگراد را داشته و در صنایع فروآلیاژ، کوره های الکتریکی، نیروگاه ها، خشک کن های دمای بالا و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کیسه فیلتر ها می توانند دمای 260 درجه را به صورت مداوم تحمل کنند.

کیسه بگ فیلتر آنتی استاتیک

کیسه فیلتر آنتی استاتیک از پارچه های آنتی استاتیکی تولید می گردد که بار های الکتریکی مثبت و منفی دارند و می توانند با حذب بار مخالف، مانع بروز جرقه، انفجار و آتش سوزی شوند. از این نوع کیسه فیلتر ها اکثرا در صنعت آلومینا و همچنین برای جذب گرد و غبار شیمیایی، زغالسنگ و غیره استفاده می شود.

انتخاب نوع پارچه کیسه بگ فیلتر

همان گونه که ذکر شد، کیسه بگ فیلتر از لحاظ جنس پارچه دارای انواع مختلف می‌باشد. هر یک از این کیسه‌ها در با توجه به خصوصیات متریال به کار رفته دارای ویژگی‌های متمایزی می‌باشد و برای صنایع مختلف کاربرد دارد. بنابراین در صنایع مختلفی باید از مناسب‌ترین نوع کیسه با توجه به کاربرد مورد نظر استفاده کرد. متغییرهای زیر برای انتخاب مناسب پارچه، مد نظردر کیسه فیلترها قرارمی گیرد:
  • میزان دمای هوای وارد شده به داخل کیسه فیلترها
  • سطح رطوبت و ترکیب شیمیایی گاز
  • اندازه ذرات جامد و میزان سایندگی و خورندگی آن‌ها
  • میزان فشار هوا
  • سیستم نصب و راه اندازی
  • سایش
  • الکتریسیته ساکن
  • اسیدی یا قلیایی بودن گاز
  • عوامل اکسیداسیون
  • گرماژ پارچه کیسه فیلتر
  • نوع مدل قسمت فوقانی و انتهایی کیسه فیلتر

نکات مهم نگهداری کیسه بگ فیلتر

کیسه های بگ فیلتر درصورت افت مکش، خرابی، مسدود شدن، سوختن، پاره شدن یا هر مشکل دیگری، برای جذب حداکثری ذرات و کارایی بیشتر دستگاه، باید تعویض شوند. مشخص کردن زمان تعویض کیسه بگ فیلتر امری مهم بوده و درصورت تعویض زودتر از موعد مناسب، علاوه بر هدر رفتن زمان، هزینه های غیرضروری افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر عدم تعویض کیسه ها در زمان مناسب باعث کاهش راندمان دستگاه، پخش آلاینده ها در محیط، اعمال فشار روی فن و موتور و مشکلات عدیده دیگر می گردد. نصب کیسه فیلتر ها روی دستگاه بگ فیلتر کار مشکلی بوده و توسط نیروی آموزش دیده انجام می شود. اندازه گیری ابعاد فیلتر کیسه ای باید ابعاد بالای فیلتر، قطر بیرونی فیلتر، طول فیلتر را اندازه بگیرید.کیسه بگ فیلتر باید به صورت منظم تمیز و تعویض گردند. تمیز کردن کیسه ها به روش های مختلف از جمله دستی، پالس جت یا مکانیکی انجام می شود. درصورتی که حجم ذرات قرار گرفته روی کیسه فیلتر به حدی برسد که سیستم پاکسازی نتواند آن را تمیز کند و در نتیجه کیسه فیلتر مسدود و مکش آن افت پیدا کند، کیسه فیلتر ها باید تعویض گردند. همچنین باید میزان دمای هوای وارد شده به داخل کیسه ها و رطوبت آن چک شود تا از مسدود شدن و سوختگی کیسه ها جلوگیری شود.https://kmegroup.ir/سیکلون-غبارگیر/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.